Testy

2009-11-05

PEAVEY Bandit 112 - kombo gitarowe

Ostatnimi czasy amerykański producent wzmacniaczy, firma Peavey stała się bardziej aktywna, o czym świadczy rosnąca liczba artystów używających jej sprzętu. Do Eddiego Van Halena i Stu Hamma dołączyli min. Jenifer Batten, Mick Kroeger z Nickelback, Max Cavalera (ex. Sepultura, Soulfly) czy Kid Rock. Tym jednak, co przyniosło Peavey'owi największy sukces na świecie to sprzęt o wysokich walorach brzmieniowych i przystępnej cenie. Zobaczmy zatem, co Peavey przygotował dla mniej zasobnych muzyków...

2009-11-05

LINE 6 POD XT - przedwzmacniacz gitarowy

Pomiędzy premierą pierwszego modelu POD, a pojawieniem się POD XT firma Line 6 opracowała i z sukcesem wprowadziła na rynek wiele nowych produktów. Można się więc domyślać, iż poza kształtem i ogólną koncepcją oba POD-y nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego.

2009-11-05

PEAVEY INTERNATIONAL II - zestaw perkusyjny

Większość muzyków zna świetnie markę Peavey, natomiast nie wszyscy wiedzą, że w swojej bogatej ofercie ma również zestawy perkusyjne. Obok wysokiej klasy zestawów z serii Radial, znanych z bardzo nowatorskiej i oryginalnej konstrukcji Peavey produkuje również bębny z półki ekonomicznej, dla mniej zamożnych perkusistów.

2009-11-05

LINE 6 FM 4 - FILTER MODELER

Czytelnicy GiB'u mieli już okazję zapoznać się z efektami kalifornijskiej firmy LINE 6. Opisane na naszych łamach trzy modele z serii Stomp Box Modelers to typowe efekty gitarowe (delay'e, chorusy, flangery, distortion, itp.). Wprawdzie konstruktorom z LINE 6 przyświecała idea jak najwierniejszego odwzorowania brzmień oryginałów symulowanych w swoich urządzeniach to jednak w większości symulacji możliwości regulacji parametrów są w Stomp Box'ach większe niż w oryginalnych efektach...

2009-11-05

MARSHALL DSL401 - kombo gitarowe

Mimo niesamowitego rozwoju, jaki dokonuje się ostatnio w technologiach blisko związanych z branżą muzyczną dla niektórych nadal najważniejsze jest to jedno jedyne brzmienie. Wielu znanych gitarzystów, jak np. Jimi Hendrix, Mark Knopfler czy Eric Clapton ma brzmienie tak charakterystyczne, ze rozpoznawalne jest po kilku dźwiękach. Tajemnica takiego brzmienia jest zwykle prosta: oprócz charakterystycznej techniki gitarowej jedna ulubiona gitara i jeden wzmacniacz, czasem jakaś "kostka" pod nogę.

2009-11-05

LINE 6 POD XT LIVE - procesor gitarowy

To musiało się wydarzyć! Kojarzone głównie z rynkiem studyjnym i home recordingiem urządzenia typu POD doczekały się wersji koncertowej z prawdziwego zdarzenia. Wprawdzie tysiące POD'ów gra live na całym świecie, jednak trzeba uczciwie przyznać, że wykorzystanie popularnej "nerki" na scenie jest nieco kłopotliwe- trzeba znaleźć miejsce na postawienie urządzenia (można wykorzystać specjalny uchwyt, ale nie pasuje on do wszystkich wzmacniaczy) no i kupić opcjonalny sterownik, który nie jest niestety tani.

2009-11-05

LINE 6 TONE CORE - efekty gitarowe

Od pewnego czasu można zauważyć poważną ekspansję kalifornijskiego producenta na nowe dla siebie obszary gitarowego rynku. Dotychczas produkty Line 6 kojarzyły się głównie z zastosowaniami studyjnymi i co tu dużo mówić nie należały do najłatwiejszych w obsłudze. Zdecydowana większość gitarzystów preferuje proste rozwiązania, moją skromną osobę zaliczę do tego grona. Wreszcie ktoś w Agoura Hills poszedł po rozum do głowy i zaoferował to, co ma najlepszego Line 6 w prostej i skondensowanej formie.

2009-11-05

GIBSON SG SPECIAL FADED - gitara elektryczna

Kiedyś sobie obiecałem, że założę AC/DC Tribute band, ale z braku odpowiedniego wokalisty pomysł nie został na razie wcielony w życie. Ponieważ jednak nie zapomniałem o tym pomyśle ucieszyłem się na widok klasycznego, rogatego kształtu dodatkowo ozdobionego skromnym napisem Gibson na główce. Po raz pierwszy jedną najbardziej kultowych gitar w historii rock'n'roll'a zaprezentowano w 1959 roku. Od tamtej pory model SG (od Solid Gitar) należy do najpopularniejszych gitar Gibson'a.

2009-11-05

EPIPHONE THE DOT - gitara elektryczna

Tego typu gitary zwykło się potocznie nazywać "jazzówka", nie powiem, że to krzywdzące określenie, bo nie chcę się narazić jazzmanom, ale z całą pewnością model The Dot, czyli gibsonowski ES-335 to gitara tak samo jazzowa, jak rock'n'rollowa. Wymieńmy chociażby Green Day, Sugarcult czy Oasis.

2009-11-05

Gitara elektryczna EPIPHONE GOTH 1958 EXPLORER

Epiphone Goth Explorer jest gitarą wartą swojej ceny, świetne wykonanie, znakomite brzmienie i bardzo wierne odwzorowanie wszystkich zalet amerykańskiego Gibsona to zalety nie do pogardzenia. Dodając do tego efektowne wykończenie nie ma wątpliwości, że to instrument przemyślany pod każdym względem.