Testy

2010-03-09

Gibson Les Paul Supreme

Każda firma produkująca cokolwiek- samochody, buty czy telefony komórkowe - ma w ofercie model flagowy, który obrazuje jej możliwości. W przypadku firmy Gibson sytuacja jest, powiedziałbym, nieco skomplikowana. z jednej strony Les Paul Supreme jest niewątpliwie najwyższym seryjnym modelem Les Paula, z drugiej jednak strony Gibson od lat produkuje takie modele jak Les Paul Standard, SG, ES --335, których popularność jest na tyle bezdyskusyjna, że od kilkudziesięciu lat wytwarzane są bez praktycznie żadnych z

2010-03-09

Monster Cable - technologia, jakość, brzmienie

Każdy muzyk używa kabli, to oczywiste - są tak niezbędne jak powietrze. I podobnie jak powietrza nikt nie widzi, tak wielu muzyków nie docenia znaczenia, jakie ma dla brzmienia jakość kabla łączącego poszczególne elementy systemu.

2010-03-09

Radial Tonebone Hot British

Czyżby rzeczywiście pierwsze urządzenie będące w stanie podnieść tony gitary do rangi królewskiej szlachetności? Radial Tonebone Hot British nie tylko poprzez nazwę proponuje nam zabawę w muzyczna monarchię, ale także dzięki licznym nagrodom przyznawanym przez fachowe czasopisma muzyczne już prawie dziedzicznie zachęca do specjalnego traktowania. "Ordery" temu lampowemu efektowi z rodziny distortion przyznały magazyny GuitarPlayer, honorując produkt odznaczeniem "Editors Pick Award", oraz GuitarOne przy

2010-03-09

Mesa Boogie Dual REctifier Roadster

Mesa Roadster. Cztery kanały, 100 W mocy, 100% brzmienia lampowego w klasie A/ B. Piętnaście lat od wyprodukowania pierwszego Rectifiera i trzydzieści siedem lat doświadczeń w budowie wzmacniaczy gitarowych. Jeśli te informacje nie przekonają, inżynierowie Mesy z Home of Tone w Kalifornii będą drapać się po głowach.

2010-03-09

Epiphone Blues Custom 30 - Esencja bluesowego charakteru.

Jakie są cechy dobrego brzmienia typu blues? Wielu z pewnością przyzna że na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ charakterystycznych cech tonalnych jest oczywiście tyle, ilu jest gitarzystów reprezentujących ten styl muzyczny. Więcej, to cecha każdego gatunku muzycznego i indywidualnego podejścia gitarzysty do instrumentu i jego nagłośnienia...

2010-03-09

Head Peavey 6505

"3 Doors Down, Ted Nugent. Atreyu, Steve Morse, Wes Jans, In Flames, Arch Enemy, Visqueen, God Forbit, HIMSA, Darkest Hour, Sworn Enemy, Unearth, Mark Pizzo (Soulfly), Andy Sneap (producent Trivium, Killswitch Engage, Cradle of Filth, Megadeth) and many many more..." Pomyślałem sobie że taki wstęp do testu tytułowego "kolosa" będzie kilka razy bardziej wartościowy niż zwykłe "... dzień dobry, tu Peavey...".

2010-03-09

Line 6 Spider Jam

Amerykańska firma Line 6 kojarzyła mi się przede wszystkim z niewielkim czerwonym urządzeniem w kształcie nerki, które dawało niezbyt majętnemu użytkownikowi niespotykany wręcz luksus posiadania kilku modeli wzmacniaczy światowej marki na własność.

2010-03-09

Radial PZ-Pre

Nagłośnienie instrumentów akustycznych nie jest sprawą łatwą. Czy mamy do czynienia z graniem solo, czy instrumentem akustycznym będącym częścią jakiegoś składu, zawsze jest to kompromis. Kompromis pomiędzy naturalnym, akustycznym, czystym brzmieniem instrumentu, a tym co wędruje przez przewody do słuchacza, przez monitory do nas. Bardzo często jest kompromis bolesny... To co słyszymy z monitorów, słabo "nakręca".

2010-03-09

Marshall JVM 210C

O historii Marshalla napisano już wiele. Chcąc, nie chcąc, mamy w jego przypadku do czynienia z żywą legendą - jednym z filarów, na którym wspiera się budowla zwana muzyką rockową. Muzykę tę współtworzą przecież dźwięki gitary elektrycznej, która bez Marshalla (i jeszcze dosłownie kilku marek) w większości nie osiągnęła takiego stopnia rozwoju jak obecnie. JVM 210C to jedna z celnych odpowiedzi Marshalla na obecne w muzyce rockowej trendy. Jakie? Przekonajmy się!

2010-03-09

Epiphone Prophecy Futura Custom

Widząc że Epiphone ma w swojej kolekcji także serie nie pochodzące bezpośrednio od Gibsona, pomyślałem: "oto właśnie taki instrument!.