Line 6 POD HD500X
2013-09-03
Dzięki nowemu procesorowi DSP o niesamowitych możliwościach obliczeniowych modulacje można komponować w dłuższe łańcuchy efektów w dwdch osobnych torach.
Brzmienia oferowane przez poprzednika, a więc PODa HD, są efektem około dwuletnich prac inżynierów Line 6 i nie są kontynuacją technologii znanej z urządzeń POD XT LK/e czy X3 Live. Wdrożony został tu zupełnie nowy standard cyfrowego modelingu, który jakością dźwięku plasuje się w kategorii High Definition Audio - stąd właśnie skrót HD w nazwie.
Tytułowa wersja z „X" na końcu jest ostatnim sukcesorem dynastii P0D4w, mając z nią wiele cech wspólnych, ale również kilka zasadniczych innowacji. Tak jak poprzednicy, ma dwanaście nożnych przycisków (tym razem bardziej czytelnie podświetlonych) oraz pedał ekspresji jako podstawowe narzędzia kontroli brzmienia w sytuacjach live. Poza nimi mamy rząd potencjometrów korekcji barwy, a także swoiste centrum dowodzenia PO Da HD500X, składające się z małego ekraniku, otoczonego kilkoma przyciskami i potencjometrami. Dla ochrony przed uszkodzeniami tych delikatniejszych elementów zamontowano przed nimi metalowy pałąk. Panel tylny to takie samo bogactwo funkcji, znajdziemy na nim min. wejście dla dodatkowego pedału ekspresji, wejście gitarowe, wejście CD/MP3, wyjścia jack L (mono) i R (mono), zbalansowane wyjścia XLR L i R, wyjście słuchawkowe, wejście aux in, wejście mikrofonowe z regulacją głośności, pętlę efektów, wejście na gitarę Line 6 Variax, wyjście S/PDIF, wejście i wyjście MIDI, port USB do połączenia z komputerem (kabel w komplecie), a na końcu gniazdo L6 Link.